Nieuws 01/08/2024 - 18:31 TVL Nieuws 01-08-2024 embed Embed deze video Dimensies: 560x315 640x360 835x480 1280x720 undefined
Nieuws Scoor jij een verloren schat in pop-up winkel met verloren pakketjes? 16/04/2025 - 15:40 16/04/2025 - 15:40 In een pop-up in winkelcentrum Shopping 1 in Genk kunnen schattenjagers zich volgende week vijf dagen lang laten verrassen. Bij King Colis kan je pakketjes kopen die verloren zijn gegaan bij de levering. Maar: de inhoud is altijd een verrassing. "Niet weten wat je koopt, is deel van de pret", lacht CEO en co-founder Killian Denis. "Wordt het een stijltang of een nieuw paar sneakers… dat is elk pakket opnieuw spannend afwachten." Dagelijks raken duizenden online bestellingen verloren bij leveringsdiensten, bijvoorbeeld omdat mensen verkeerde adressen opgaven of het label beschadigd raakte. Vaak gaat het om high-tech producten, merkkleding, schoenen, horloges, lederwaren, gadgets en zelfs videogames. Normaal gezien worden deze niet-bezorgde pakketten – na terugbetaling aan de ontvangers – vernietigd door de leveringsbedrijven. Maar dat vindt de Franse start-up King Colis zonde. Het bedrijf geeft de verloren pakketten nieuw leven door ze op te kopen van de leveringsbedrijven en ze voor prikje door te verkopen via hun website en pop-ups. Alle pakketjes worden verkocht in de staat waarin King Colis ze ontving. De inhoud van de pakketten zijn een mysterie zowel voor King Colis als voor de klant. 5 dagen grabbelen in 10 ton verloren pakjesKing Colis opende al pop-upstores in Duitsland, Luxemburg, Denemarken, Nederland, Italië, Zweden en Oostenrijk. In februari opende het ook de eerste pop-up store in België en dat was meteen een groot succes vertelt Killian Denis: "Onze pop-up in Antwerpen oversteeg al onze verwachtingen. Maar liefst 8.500 bezoekers kwamen een kijkje nemen en we verkochten 8.5 ton aan verloren pakketjes. De bezoekers in Antwerpen waren duidelijk heel enthousiast dus we zijn alvast benieuwd naar de opening in Limburg!" Betalen volgens gewichtVan 22 tot 26 april ’25 strijkt de pakjeswinkel voor de allereerste keer neer in Limburg, in hartje Genk. Maar liefst tien ton pakketten worden verspreid over verschillende bakken naarmate de verkoop vordert, waarin bezoekers vijf dagen lang kunnen voelen en graaien. Iedereen heeft tien minuten de tijd om pakketten te kiezen, maar ze opendoen mag pas na betaling. Voor een ‘standaard’ verloren pakket betaal je 1,99 euro per 100 gram. Premium-pakketten kosten 2,79 euro per 100 gram. "Het is altijd opnieuw leuk en spannend", vertelt CEO Killian Denis. "Je weet nooit wat je gaat uitpakken. Soms zitten er echte schatten in de pakjes. Zo had een van onze klanten bij het uitpakken ineens een kleine goudstaaf in handen. Er werd ook al eens een tweedehands Rolex uitgepakt. Veel mensen wachten trouwens tot ze thuis zijn om te zien wat in hun pakketje zit. Zo maken ze er een leuk unboxing moment van."
Nieuws In Limburg is er plaats voor maximum 3 politiezones 16/04/2025 - 12:30 16/04/2025 - 12:30 Ook Limburg moet dringend naar grotere politiezones. Als het van gouverneur Lantmeeters afhangt blijven in onze provincie nog 2, hooguit 3 politiezones over. Maar er is ook tegenkanting, vooral van burgemeesters die vrezen dat ze macht moeten afstaan. Een grote Maaslandse fusie komt er niet want politie LaMa, met burgemeester Keulen voorop, is tegen. Ook de droom van één politiezone in Haspengouw blijft bij een wens. Want burgemeester Ludwig Vandenhove van Sint-Truiden is categoriek. Ook voor hem deze legislatuur geen politiefusie. Vandenhove vraagt meer steun van de federale politie.
Nieuws TVL Nieuws, 15 april 2025 15/04/2025 - 18:31 15/04/2025 - 18:31 - De verzelfstandiging van de Limburgse Delhaizes blijft pijn doen. De werknemers hebben bij de franchisenemers soepelere arbeidsvoorwaarden maar worden ook vlotter ontslagen. Dat zegt de vakbond.- Het kost Genk één miljoen euro als de werkloosheidsvergoeding in tijd wordt beperkt. Dopgeld wordt leefloon, voorspelt burgemeester Wim Dries.- Bij een ongeval op de Universiteitslaan in Diepenbeek geraakt een 63-jarige vrouw zwaargewond.- Het Natuurhulpcentrum in Oudsbergen opent een studentenhuis met zeven bedden voor stagiairs.- En de Demer had veel langer moeten zijn dan dat de rivier nu is. De Dijle heeft in Vlaams Brabant een foute naam gekregen. Dat zegt een groep dauwtrippers.
Nieuws Limburg Pride belangrijker dan ooit nu verdraagzaamheid afneemt 15/04/2025 - 18:30 15/04/2025 - 18:30 Luc Appermont en Wannes Lacroix zullen de gezichten zijn van de alleerste Limburg Pride, die in juli in Hasselt zal doorgaan. De pride bestaat uit een optocht langs de Kleine Ring, waarbij holebi's aandacht vragen voor gelijke rechten. Daarnaast zullen er ook verschillende artiesten optreden op het Kolonel Dusartplein, met presentator Luc Appermont en acteur Wannes Lacroix die de festiviteiten aan elkaar praten. Met de Limburg Pride wil de organisatie een krachtig signaal geven, nu de verdraagzaamheid naar holebi's in binnen- en buitenland onder druk komt te staan.
Nieuws Gezinsvriendelijke fietsvakantie in Bokrijk 15/04/2025 - 16:20 15/04/2025 - 16:20 Deze zomer organiseert hostelorganisatie HI Flanders een gezinsvakantie in Limburg. Van 11 tot 14 juli kunnen gezinnen genieten van een fietsvakantie voor jong en oud. Jeugdherberg de Roerdomp in Bokrijk is de uitvalsbasis. Voor de jonge kinderen bieden de grote speeltuin en dieren genoeg mogelijkheden. Voor de ouders en kinderen die van fietsen houden, zijn er verschillende routes uitgestippeld rondom Bokrijk. In het arrangement zijn overnachtingen, lunchpakketten en GPX bestanden inbegrepen.
Nieuws RCA wordt Cartel Agency 15/04/2025 - 15:19 15/04/2025 - 15:19 Het communicatie-en marketingbureau RCA uit Hasselt gaat van naam veranderen. Het bedrijf zal vanaf nu onder de naam Cartel Agency verdergaan. Vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door Glowi, de holding boven bedrijven als het Poetsbureau. Nu is het hele bedrijf toe aan een rebranding. De overkoepelende groep met meer dan 100 medewerkers krijgt de naam 'Friends of Cartel' en het marketingbureau zal onder de naam Cartel Agency verder werken. “Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen,” zegt CEO Tom Van den Bergh. Die keuze krijgt vandaag een nieuwe naam: de agencygroep rond RCA en HeadOffice gaat voortaan door het leven als Friends of Cartel. Volgens de CEO is cartel een woord met gelaagdheid. Het betekent oorspronkelijk samenwerking of een vereniging van vakmensen. "Mensen die kiezen voor het metier. Voor het ambacht van merken, marketing en communicatie,” licht Tom Van den Bergh toe.