Rode Kruislaan in Bree krijgt vrijliggend fietspad
Het Agentschap Wegen en Verkeer is vandaag gestart met de heraanleg van de Rode Kruislaan (N73) in Bree. Er komen nieuwe rioleringen en vrijliggende fietspaden. De werken verlopen in vijf fases en duren tot het voorjaar van 2027.
Tijdens de eerste fase, die loopt tot 17 juli, blijven de Gruitroderkiezel en de Kloosterpoort doodlopen op de Rode Kruislaan. Verkeer kan wel over de N73 blijven rijden, maar moet rekening houden met een snelheidsbeperking. Voor fietsers is een omleiding voorzien.