Trein botst op tractor in Hasselt: man zonder rijbewijs
De tractor die vanochtend door een trein werd gegrepen op een overweg in Kermt, blijkt bestuurd te zijn door een 22-jarige man zonder geldig rijbewijs.
De tractor viel vermoedelijk stil door een technisch defect op de overweg in de Spalbeekstraat, net toen de slagbomen naar beneden gingen. De bestuurder kon zich nog op tijd in veiligheid brengen, maar de trein reed tegen de tractor. Op de trein zaten een veertigtal passagiers. Niemand raakte gewond.
Het parket bevestigt nu dat de tractorbestuurder zonder geldig rijbewijs reed. Hij zal daarvoor vervolgd worden. Of hij ook verantwoordelijk wordt gesteld voor het ongeval zelf, hangt af van het onderzoek van een verkeersdeskundige.