Wildzwemmers negeren zwemverbod onder brug van Kanne
Ondanks de dodelijke ongelukken eerder deze week zijn er tijdens deze hittegolf toch nog heel wat wildzwemmers. Dat zijn mensen die in open water gaan zwemmen, waar er geen bewaking is. Dat is in ons land verboden, omdat het gevaarlijk is.
Gisteren verdronken er nog twee jongeren in de provincie Luik toen ze aan het zwemmen waren bij een oude steengroeve. En ook in Nederland, in Eijsden, verdronk er gisteren iemand in de Maas. Ook de gemeente Riemst heeft er last van, en werkte een sensibiliseringsplan uit. Maar vanmiddag troffen we onder de brug van Kanne toch weer tientallen jongeren aan die het zwemverbod negeerden, en van een plons in het water genoten.